Compres online, una alernativa poc explotada per les grans marques

13 nov.

Cada cert temps, Mango inicia una campanya de renovació i promoció de la seva botiga on line, www.Mangoshop.com, a més de insistir en altres iniciatives com la seva secció “Que me pongo by Mango“.  No obstant, a mi, que per coses de la feina estic tot el dia manegant conceptes d’estratègia a internet relacionats amb la usabilitat, el posicionament, disseny i companyia, no m’agrada en absolut la manera com han resolt la web.

És més, em sorprèn sempre molt negativament com és que a la web d’una de les marques més populars continua havent-hi pre-homes, clics interminables, abús de flash i javascript, lentitud en la càrrega i un interès totalment nul en competir per les primeres posicions en els rànquings de Google. El més extrany és que aquesta situació es repeteix amb pràcticament totes les marques de moda de gran consum: cap de les webs d’Inditex és apta per la compra, tampoc la d’H&M, ni Benetton, ni System Action, ni tan sols Sfera.

Haig d’investigar una mica, però em dóna la sensació que les compres fashion a Internet estàn dominades per webs tipus e-Bay, Vip Venta o Privalia, o per la venda per catàleg tipus Venca, o la meva preferida, La Redoute. ¿Com és possible que fins i tot les marques de luxe s’hagin deixat passar al davant? ¿Tant malament surten els estudis de mercat com que els directius i les agències mantenen aquests desastres de webs durant anys i anys?promod

Amb aquesta reflexió m’acaba de sorgir una idea de negoci, em podria fer consultora de projectes d’internet especialitzats en moda, i crec que, a dia d’avui, encara em puc fer d’or. Com a mínim aquí a Catalunya i a Espanya, ja que visitar les webs de companyies estrangeres sempre dóna molta millor imatge. La botiga on-line que m’encanta i visito cada setmana és la de Promod. Les novetats de la col·lecció es poden veure abans que a les botigues, hi ha seccions amb idees i tendències, i a més, encara que només està en anglès i francès, tenen distribució de productes a Espanya. Una altra favorita és la web de Diesel, o la d’American Apparel, que és tot un exemple de com s’han de fer portar l’estratègia online per una marca de roba.

Anuncis

8 Respostes to “Compres online, una alernativa poc explotada per les grans marques”

  1. Olga 13 Novembre, 2008 a 7:19 pm #

    Jo t’animo a la proposta!
    Amb el que he flipat ha estat aquest matí al passar-me per casualitat per l’H&M de Passeig de Gràcia. La gent es tornava boja, i això que era horari laboral,comprant la roba de “Comme des Garçons” que han publicitat per TV. Estava la botiga plena de càmeres de TV enregistrant tot el qué passava! Crec que encara que tinguin el mostrari penjat a la seva web, dubto molt que aquesta tarda resti quelcom de la colecció.

  2. geralu 14 Novembre, 2008 a 3:02 pm #

    Mmmm, estàs al centre de la noticia! No t’animes a comprar res?

    Jo avui volia passar-me a veure alguna cosa de la colecció (sense comprar, què el més barat diria que és una bufanda de topos per 49€), però crec que ja he fet tard!!

    Si algú més s’atreveix a provar sort, a més de la de Pg de Gràcia n’hi ha a la de Diagonal i a la de Rambles (a la resta, no).

    Com a mínim, aquesta col·laboració té coses molt xules, recordo, per exemple, que tot el de Stella McCarntey em va semblar horrorós i que els xandalls made in Madonna es van tirar tota la temporada a la botiga i es van haver de rebaixar i tot.

  3. Olga 14 Novembre, 2008 a 4:32 pm #

    …si t’agrada “Comme des Garçons”…jo per el que vaig poguer acostar el nas, no em va agradar res. Ara hi havia gent que no perdonava emportant-se mitja botiga! I tot rondava els 40€ cap amunt…potser si haguès estat un pél més econòmic m’hauria picat amb alguna samarreta. Pero noia, com està el tema de la meva economia, no m’ho put permetre.

  4. Sata 14 Novembre, 2008 a 6:22 pm #

    Jo no visito las webs de les marques de roba pero si que és cert que quan obro una web que no he visitat mai i em trobo introduccions interminables, flash, i publicitat que és situa just a sobre d’on vull clickar penso “aquesta web és una puta merda, no puc veure lo que he vull veure”.
    En quant a botigues per internet crec que el sector discogràfic està molt bé i podria ser un mirall per les marques que comentes.
    Per últim et dic que has de ser consultora ja!!!!

  5. Sata 22 Desembre, 2008 a 2:58 pm #

    Aviam quan s’actualitza aquest fashion blog!!!

  6. Sata 23 Desembre, 2008 a 6:00 pm #

    Aviam si aquesta tarda agafes idees per una nova entrada, jejeje

  7. Olga 23 gener, 2009 a 12:54 pm #

    Geralu!!! fés entrada del Bread&Butter!!!

  8. Sata 5 febrer, 2009 a 10:29 am #

    Si! del Bread&butter! que torna a Berlin, serà una senyal???

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: